Demostrar conocimiento y uso del lenguaje en conversaciones, discusiones y exposiciones por medio de las siguientes funciones: - expresarse con claridad usando palabras y expresiones de uso común, sinónimos, palabras compuestas, por ejemplo: hardly ever; at all; I’d rather…; for ages; I’m pleased; sorry about; look for/after…; cheap enough; online. - solicitar información sobre frecuencia de actividades, por ejemplo: How often do you practice sports? - describir frecuencia, tiempo, grado de acciones, por ejemplo: I usually /often call her in the morning; he is rather shy; Susan will be here soon; he has been working during the summer - describir acciones que ocurrieron antes que otra acción en el pasado, por ejemplo: He didn’t have money because he had lost his wallet - identificar y describir lugares, ocupaciones y personas (cualidades); por ejemplo: it’s very busy/crowded; he is interested in…/ it is interesting; she is good at…; it’s a basketball court; she’s a very organized person - confirmar información; por ejemplo: it’s nice, isn’t it?; your brother wasn’t at school, was he?; you go to the pool on Fridays, don’t you?; she will come tomorrow, won’t she? - expresar sugerencias, ofrecimientos, hacer solicitudes, por ejemplo: Would you like something to eat?; You ought to talk to him; Shall I bring you a glass of water? - expresar acuerdo o desacuerdo, por ejemplo: I agree/disagree with… - conectar ideas, por ejemplo: neither John nor Susan are in the office; he looks tough, he is shy, though; it is raining today, as a result the air will be cleaner in the city; he told us to go as soon as we could; we wouldn’t use gas unless it was cheap - expresar énfasis en quien realiza la acción, por ejemplo: Did you make it yourself ?; he cut himself - informar lo que otros dicen, por ejemplo: Mr. Brown said he had finished the report; she told me to go home.
Inglés (Propuesta) - 2º Medio - Objetivo de Aprendizaje